środa, 23 września 2015

Injection + Szablon wolny w dwóch wersjach i pare porad dla blogerowicza.

Na wielkim big (big i wielki to to samo, ale kij jestem zbyt zmęczona by to analizować)  spóźnieniu, przez to że wczoraj kułam do 1 w nocy by dziś na sprawdzianie dowiedzieć się że muszę napisać zdania po niemiecku, a miałam zapisane że sprawdzian jest z samych słówek. (y) Pozdrawiam, dla ludzi którym w tym momencie się nóż otwiera w kieszeni, bo mi tak.  Miałam taki piękny plan by zaskoczyć moją panią od niemieckiego i dostać 5 z sprawdzianu, a tu dupcia, bo raczej tej piąteczki nie będzie, no chyba że ją sobie przybiję w czółko. (Eh, szkoła!)
Dziś przychodzę do was z paroma poradami dla każdego pisarza postów na bloggerze. Są one oparte na moich doświadczeniach z blogami na które robiłam szablony przez ostatnie 3 lata. Także myślę że będą bardzo trafne. Oraz mam jeden szablon wolny do pobrania. Wiele osób na niego wyczekuje od dłuższego czasu więc mam nadzieję że nabiłam waszej chrapki na niego, haha.
PS FantazjoNAAAILEE, powiecie mi czy etykiety macie zrobione w HTML czy w gadżecie z etykietami? Bo nie wiem jak robić, a nie chcę wam dokładać godzinnej pracy nad linkowaniem etykiet bo sama wiem że to żmudna robota.
+Zna się może ktoś na kodowaniu w HTML? Albo może zna kogoś, poleca jakąś stronę z tym?  Chce się nauczyć tworzyć szablony z większymi możliwościami, ale niestety dla mnie jak na razie HTML jest dla mnie fizyką kwantową pisaną po chińsku, z przetłumaczeniem na rosyjski. .




-Porady-

1. Sformatowany tekst. (w panelu postu jest oznaczone literką T z podkreśleniem, oraz czerwonym x)
Większość osób u których jest chyba nawet nie wie do czego służy, albo po prostu ma to gdzieś. a to jest chyba największy błąd każdego blogerowicza. Jeśli nie sformatujemy tekstu przed dodaniem go możemy później zauważyć, że czytamy teksty o 10 różnych czcionkach, wielkościach, a co gorsza w niektórych miejscach może nam się pojawić takie -jak ja to nazywam- białe pole wkurwu, które do końca niszczy estetykę bloga. Więc jeśli jeszcze nigdy nie używałeś/aś formatowania tekstu to zacznij, na zdrowie wyjdzie to i tobie, jak i osobą które czytają twój piękny blog.

2. Justowanie tekstu (w panelu postu jest po rozwinięciu trójkąta obok kilku linijek, znajduje się na samym końcu, charakteryzuje się tym że wszystkie linijki są równe i nie wystają za siebie.)
Kolejna rzecz która umyka dość często blogerowiczom, a równie dobrze dekoncentruje i niszczy estetykę bloga. Naprawdę nie bój się użyć tego, bo to nie gryzie. A tekst będzie wyglądać i lepiej i schludniej i bardziej czytelniej. Oraz dzięki niemu zauważymy bardziej cytaty które pewnie środkujesz, dla lepszego efektu.
*Jeśli tekst rozjeżdża ci się po wyjustowaniu, tak że między słowami robią ci się długie odstępy milowe, oznacza to że musisz sformatować tekst, bo gdzieś w html coś się rąbnęło.

3. Tysiąc pięćset jaskrawych kolorków by zabić nasz wzrok.
To już musi wynikać chyba ze złośliwości pisarza do odbiorcy, albo jego wręcz nienawiści. Ja po prostu nie ogarniam tego czy nie widać jak głupio to wygląda jak co drugie zdanie (albo czasem słowo) jest walnięte na jaskrawo żółty, mocno czerwony, neonowo zielony, czy cyjanowy (mocny błękit) a nie daj boże na granatowy na czarnym tle. To przecież można sobie wzrok zabić o takie coś. Rozumiem jakieś podkreślenie (ja tak stosuje) że jedno słowo jest mocno neonowe, ale jedno na kilkanaście linijek a nie raz na trzy słowa. Także jeśli masz tęczę tekście ( i nie chodzi mi o taki efekt) to ją usuń i daj odetchnąć oczom swoim odbiorcy.

Na dziś to tyle, pewnie z biegiem czasu napiszę kolejne parę porad. (O ile te przypadną wam do gustu)

SZABLON WOLNY

Uwagi do szablonu:
►Zakładki są ustawione w gadżecie HTML/JavaScript. 
►Wklej |ten| kod w by ustawić menu/zakładki. I uzupełnij w miejscach:
link poszczególnej zakładki ;
- 1 Nazwa Zakładki  
Możesz dodawać lub odejmować ilość zakładek:
Skopiuj od <a;  do </a> I albo usuń, albo wklej pod ostatnią zakładką, rozpoczynającą się od <a;
►Gadżet HTML/JavaScript musi być pierwszy w kolumnie.
►Na szablonie mogą się znaleźć takie gadżety jak:
-HTML/JavaScript
-Tekst 
-Statystyki (Nie widać ich na szablonie ale |tu| można je zobaczyć)


Postanowiłam dodawać specjalne uwagi do szablonu by lepiej wam się go pobierało. W razie jakichkolwiek problemów zapraszam do komentowania lub na maila. 
Miłego dnia / Nocy! 


7 komentarzy:

  1. Czy można w tym szablonie zmienić te gify po lewej na inne i dodać gadżet obserwatorzy?

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne że można, tylko na jakie gify byś chciała? :D

      Usuń
  2. Na tym blogu przydałyby się polskie znaki, bo to psuje ogromnie estetykę na nim.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są polskie znaki tylko zależy którą przeglądarkę używasz i jak bardzo ona jest zaktualizowana c:

      Usuń
  3. Co do mnie to w htmlu,ale zrob jak ci lepiej
    Szablon sliczny!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń

Graphic Luna
Dawniej graphic-catchers-illusion
Blog wraca już za niedługo!